Att rida lektion hos oss

Anebyortens Ridklubb har telefonnummer 070-9348946
På detta nummer avbokar du din lektion eller ger annan info som våra instruktörer behöver. Vi har begränsad kontorstid så det enklaste är att du skickar ett sms så återkopplar vi via sms eller ringer upp så snart vi har möjlighet. Ridskolechefen når du enklast på mail ridskolechefaork@hotmail.com detta är också snabbaste sättet att få svar på akuta frågor.

• Terminsinformation finns här.
  • När du börjar får du pröva tre ggr innan du bestämmer om du vill ha platsen. (Gäller vanlig lektionsridning, ej introduktionskurser m.m).
  • Du binder dig sedan till ett löpande abonnemang som du själv måste säga upp om du vill sluta. Se info nedan.
  • Du faktureras ridningen med 5 fakturor under året med 5 betaldatum.
  • Vid ex. allvarligare sjukdom och liknande gäller läkarintyg, du gör uppehåll i din ridning och faktureras inte för de gånger du missar p.g.a detta.
  • Vid 3 eller färre ridande i en grupp kan lektionstiden kortas ner beroende på övning och intensitet på passet.

Frånvaro

• Kan du inte rida din utsatta tid lämnar du återbud senast 12:00 den aktuella dagen för att lektionen ska få ridas igen i mån av plats, avbokning sker endast genom sms till 070-9348946.
  • Detta så att vi, vid återbud, ev. kan sätta in andra elever som väntar på plats och planera hästtillsättningen för dagen.
  • Tid för igenridning bestäms med din instruktör i mån av tid och plats. Vi vill dock vara tydliga med att igenridning endast kan ske i mån av plats samt om lämplig grupp finns.
  • Eleven har rätt till två igenridningar/termin
  • Har du bokat en igenridning och sedan avbokar den får du inte ny möjlighet till igenridning.
  • Vi är mycket tacksamma om du hör av dig med återbud även efter kl 12:00. Du får då inte rida igen, men det hjälper oss i det mycket viktiga arbetet att fördela arbetet jämnt bland hästarna.

Uppsägning

• Vill du säga upp din plats görs detta skriftligen till ridskolechefaork@hotmail.com.
  • Din uppsägning gäller från den dag som mailet kommer till oss, men tänk på att om du inte fått svar inom ett par dagar måste du kontakta oss för att se att ditt mail kommit fram, vi besvarar alltid uppsägningar när vi läst dem.
  • Observera att du har uppsägningstid på 4 gånger som du betalar för oavsett närvaro eller ej.
  • Uppsägning av plats vid terminsskifte ska ske senast 1 månad innnan terminsstart, detta för att vi ska kunna fylla platsen och planera så vi får ihop våra grupper på ett bra sätt.

Informationsbrev

• Vi har ett omfattande informationsbrev som delas ut till alla elever. Där finner du det mesta du behöver veta.

Lektionsformer

På Anebyortens Ridklubb erbjuder vi något för alla.

• För de minsta har vi knatteridning.
  • Hästis är förlagt till lördagar, lektionstid 45 min, riktar sig i första hand till våra yngre elever. Efter en-fyra terminer på hästis flyttas man till vår verksamhet på vardagar.
  • Nybörjargrupperna är förlagda till vardagar, lektionstid 60 min. För att börja rida nybörjargrupp hos oss ska man vara 6 år eller äldre beroende på tidigare erfarenhet. Både nybörjargrupper och hästis innebär blandat teori och ridning för att man ska få en så god förståelse och helhetsbild kring hästarna.
  • Fortsättningvis erbjuder vi ridning, utbildning och glädje tillsammans med hästarna upp i vuxen ålder. Vi har även möjlighet till nybörjargrupper för vuxna i mån av intresse. Våra vuxengrupper är små - både för kvalite och för att vi har begränsat antal större hästar.

Ideellt arbete

• Anebyortens Ridklubb är en föreningsdriven ridskola, det innebär att allt ev överskott återinvesteras i verksamheten. Det är medlemmarnas förening och vi medlemmar som skapar det vi har.
  • Som medlem i hos oss är det viktigt att man deltar i några av våra ideella satsningar för klubben. Vi har t.ex arbetsdagar där vi städar, lagar och fixar på anläggningen. Det kan vara allt från snickeri och måleri till att städa cafeterian och köra skräp eller hjälpa till på tävlingar. Här kan du läsa mer om vad du kan hjälpa till med.