Föreningen

Anebyortens Ridklubb är den lilla förening med de stora drömmarna.
Anebyortens Ridklubb är en ideell idrottsförening i hjärtat av Aneby kommun. Föreningen bedriver ridskole- tävlings-, och ungdomsverksamhet på Aneby Gård. Föreningen har ca. 250 medlemmar, från de allra minsta barnen till våra gamla och rutinerade eldsjälar.

Vår verksamhet omfattar ridskola, medlemsuppstallning, tävlingar och ungdomsverksamhet. En stor del av vår verksamhet bedrivs på helt ideell basis. Gammal som ung, jobbar tillsammans med fokus på hög kvalité och god gemenskap - ideellt engagemang när det är som allra bäst.

Vår verksamhet

Anebyortens Ridklubb erbjuder ridutbildning och möjlighet till samvaro med hästar för alla personer oavsett ålder, kön, sexuell läggning, religion, bakgrund och etnicitet. Vi bedriver en allsidig häst och ryttarutbildning där man lägger en grund för fortsatt intresse för hästar och en god kunskap om hästar och ridning. Vi arbetar i linje med Ridsportens ledstjärnor. Vi arbetar för en hälsosam livsstil och har en rökfri anläggning samt naturligtvis förbud emot alkohol och droger. Vi har öppet alla dagar i veckan så ungdomar kan vistas hos oss. Vi erbjuder viss verksamhet för personer med psykiska och fysiska funktionshinder.

#ViärAORK