Anläggning

Välkommen till vår fina anläggning, belägen i utkanten av Aneby, med en fantastisk utsikt över Anebysjön. Vi vill skapa en trivsam välkomnande miljö för både människor och hästar.

Saknar du någon information eller har frågor/funderingar så når du oss på 070-934 89 46 eller på ridskolechefaork@hotmail.com.

Regler

Allmänna regler

• Vår anläggning är rökfri, rökning får endast ske vid rökrutan bakom Magasinet.
  • På vår anläggning använder vi inte mobiltelefon när vi rider. Hästen förtjänar all din uppmärksamhet.
  • Under lektionstid gäller film- och fotoförbud.
  • Vi har nolltolerans mot alkohol och droger på vår anläggning. Vid överträdelse av minderåriga kontaktas målsman.
  • Vid evenemang där alkohol önskas förtäras kan hela anläggningen bokas, den är då stängd för allmänheten.
  • Det är inte tillåtet att använda mobiltelefon vid ridning på anläggningen.
  • Under lektionstid gäller film- och fotoförbud.
  • Tänk på att inte använda lurar vid ridning då det lätt kan bli en säkerhetsrisk när man inte hör omgivningen ordentligt.
  • Hjälm skall användas vid all ridning, longering eller tömkörning på Aneby Gård.
  • Tränare som verkar på Aneby gård ska vara registrerad företagare, F- skatt eller bolag.
  • All ridning och vistelse på vår anläggning sker på egen risk,
  • Målsman är ansvarig för sina barn.
  • Bokade tider och lektionsschema finns här.
  • Vänligen mocka även på gårdsplanen om det blir någon hög där.

• All parkering sker på grusparkeringen framför stallet.
  • Vänligen mocka även på parkeringen.

Ridbanor och ridhus

Varmt välkomna till oss!