Gå till innehåll
Anebyortens Ridklubb

Anläggningskort och bokning

Generellt

Vi tillämpar alltid hästens välfärd och hänvisar till Code of Conduct i all verksamhet som sker på vår anläggning. Här finns regler för ridning på vår anläggning.

Betalning

• Swish 123 676 1241
  • BG 589-3581

Anläggningskort

• Medlemsskap krävs ej vid köp av anläggningskort.
  • All ridning och vistelse på anläggningen sker på egen risk
  • Olika anläggningskort
    • Alternativ 1: Årskort, gäller både ute och inne för ryttare/ägare med en häst och medryttare till den hästen, kostnad 2000 kr/år.
    • Alternativ 2: Årskort, gäller både ute och inne för ryttare/ägare med flera hästar och medryttare till sina hästar, kostnad 2500 kr/år.
    • Alternativ 3: Enstaka gång 150 kr/timme.
    • Alternativ 4: Sommarkort 1 april-30 september, kostnad 1000 kr
  •  Förtydliganden
    • Häst alt fler hästar är hästar som du äger eller har uppstallade hos dig som ryttare/ägare.
    • Medryttare är en ryttare som hjälper ägaren att rida sin häst där ägaren löst anläggningskort för häst/hästarna.

Hyra- eller bokning av banor

• Här hittar ni aktuella bokningar utöver ordinarie lektionsverksamhet.
  • Aktiviteter arrangerade av föreningen har förtur på samtliga banor. Detta meddelas eventuell berörd bokning i god tid.
  • Avbokning av bokad bana måste ske senast 48 timmar innan bokningen, om senare faktureras halva bokningsavgiften.

Bokning för att rida ensam

• Del av stora banan 300 kr/timme.
  • Grusbanan 250 kr/timme.
  • Ridhuset 250 kr/timme.
  • Fram-och bortplockning av material ombesörjes av den som hyrt banan.
  • Om du vill boka ska det göras minst 7 dagar i förväg via mail till ridskolechefaork@hotmail.com.
  • Du får alltiden en bekräftelse på din bokning. Hör av dig om du inte får svar inom rimlig tid. Tänk på att det kan dröja med svar över helger, semestrar och högtider. Var ute med din bokning i god tid.

Bokning av en del av stora banan för gruppträning

• Per timma 450 kr
  • Heldag 8 timmar 1500 kr (ex.kl.09.00-17.00).
  • Halvdag 4 timmar 1000 kr (ex. kl.09.00-13.00).
  • Fram- och bortplockning av hindermaterial ombesörjes av den som hyr.
  • Tränare bokar via mail till ridskolechefaork@hotmail.com, bokning ska göras senast 7 dagar innan aktuell träning.
  • Du får alltid en en bekräftelse på din bokning. Hör av dig om du inte får svar inom rimlig tid. Tänk på att det kan dröja med svar över helger, semestrar och högtider. Var ute med din bokning i god tid.

Bokning av hela stora banan för gruppträning

• Om du är licensierad A-,B- eller C-tränare.
  • Heldag 2500 kr (ex. kl.09.00-18.00).
  • Halvdag 1700 kr (ex. kl.11.00-17.00).
  • Fram-och bortplockning av material ombesörjes av den som hyr.
  • Tränare bokar via mail till ridskolecheaork@hotmail.com , bokning ska göras senast 7 dagar innan aktuellt arrangemang/träning.
  • Alla tränare ska godkännas av ordförande johan@ekotopia.info.

Aktuella anläggningskort

Anläggningskort 2024