Uppstallning

• Vi erbjuder i nuläget 9 st boxar för uthyrning på vår anläggning.
  • Vid intresse av stallplats är du varmt välkommen att maila på ridskolechefaork@hotmail.com eller ringa 070-934 89 46.
  • Vi har inget kösystem gällande uthyrning, vid ledig box annonseras den ut via sociala medier och intervjuer med intresserade sker löpande utan inbördes ordning.

Kostnader

• Kallhyra inkl service är 1600 kr/månad.
  • Uppstallningsperioden är året runt, hyran är 1600 kr oavsett om man har häst på plats eller ej.

Ansvarsfördelning

• Man ansvarar för stallpass så länge man hyr box oavsett om man har häst på plats eller ej, undantag juni-augusti då en del väljer att ha sin häst på sommarbete, men man har fortfarande kvar box, stallskåp samt möjlighet att nyttja anläggningen.
  • Det går att ha häst kvar på sommaren, då har vi separat stallschema där alla som är kvar hjälps åt, beroende på hur personalen har semester.
  • Priset inkluderar in/utsläpp helgfria vardagar + morgonfodring, utslägg samt lunch vanlig lördag.
  • 4 fodringar/dag (2 st lördag) augusti-juni.
  • Hyrestagare ansvarar för fodring/insläpp lördag em samt lördag kväll och hela söndagar/helgdagar enligt schema i stallet.
  • Som hyresgäst förväntas du delta på privathästmöten där ämnen lyfts för att sen vidarebefodra till styrelsen där ett ev. beslut tas.

Anläggning

• I priset ingår tillgång till anläggningen när det ej är verksamhet.

Ideellt arbete

• Vi ser naturligtvis gärna att man bidrar med ideellt arbete, detta för att vi ska kunna driva verksamheten i den omfattning vi gör och samtidigt hålla nere våra priser.

Vi arbetar för att ha en trivsam stämning i stallet där vi hjälps åt och lyfter varandra!