Vi söker ridlärare

Anebyortens Ridklubb är en ideell idrottsförening i hjärtat av Aneby kommun. Föreningen bedriver ridskole- tävlings-, och ungdomsverksamhet på Aneby Gård. Föreningen har ca. 250 medlemmar, från de allra minsta barnen till våra gamla och rutinerade eldsjälar.

Anebyortens Ridklubb är den lilla föreningen med de stora drömmarna.
Vår verksamhet omfattar ridskola, medlemsuppstallning, tävlingar och ungdomsverksamhet. En stor del av vår verksamhet bedrivs på helt ideell basis. Gammal som ung, jobbar tillsammans med fokus på hög kvalité och god gemenskap - ideellt engagemang när det är som allra bäst.

Beskrivning
Vi söker dig som är positiv och engagerad samt har en god pedagogisk och social förmåga. Du är en god förebild för alla som vistas på anläggningen. Du har förmåga att undervisa elever i alla åldrar på olika nivåer. Du är bra på att kommunicera och kan jobba både i team och självständigt samt är initiativtagande. Hos oss finns goda möjligheter till personlig utveckling och färdighetsträning. Vi har i dagsläget ca 130 uppsittningar i veckan, 13 ridskolehästar, ett team om 3 anställda samt 11 medlemsuppstallade.

Arbetsuppgifter

• Hålla ridlektioner för barn, ungdomar och vuxna.
  • Alla i stallet förekommande arbetsuppgifter.
  • Planera och genomföra aktiviteter, ridläger, utbildningsdagar osv.
  • Tillsammans med övriga teamet driva ridskolan framåt.
  • Viss del administration.

Kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet av liknande arbete
  • B-körkort
  • Övriga kompetenser som är meriterande
    • Ridlärarutbildning
    • Tränarutbildning
    • Utbildning inom pedagogik
    • Paraledarutbildning inom ridsport

Omfattning och anställningsform
40-50% tillsvidareanställning, provanställning på 6 månader tillämpas.
Arbetstiden är schemalagd, dag-, kväll och helgarbete ingår.
Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.

Tillträde och ansökan
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande dock med sista ansökningsdag 1 maj 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ansökan samt frågor sker till ridskolechefaork@hotmail.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad: 2024-02-15

Senast uppdaterad: 2024-02-15